آشنایی با پروتکل HTTP
نوشته شده توسط : alipour


میزآنلاین
> فضای سایبر - همشهری آنلاین - آیدارزاقی: پروتکل انتقال فرامتن یا این که HTTP پروتکلی برای تبادل داده در شبکه تارگستر جهانی می‌باشد .
به ابلاغ دیگر، HTTP : Hypertext Transfer Protocol پروتکلی برای تبدیل و انتقال فرامتن می‌باشد . فرامتن، متنی است که میان مبدأ و مقصد از نحوه ابرلینک‌ها جابه‌جا می گردد .

پروتکل انتقال فرامتن، یک پروتکل کاربردی برای سیستم‌های اطلاعاتی ابررسانه‌ای، اشتراکی و توزیعی می‌باشد . HTTP مبنا تبادل داده در شبکه تارگستر جهانی هست .


شناخت با کانال تارگستر جهانی وب (www) استاندارد HTTP حاصل همیاری بین کنسرسیوم شبکه تارگستر جهانی (W3C) و کارگروه مهندسی وب (IETF) بوده است و اولی نسخه، HTTP 0 .9 در سال 1992 تولید شد .

در ژوئن 1999 نسخه‌ای از HTTP ارائه شد که امروزه از آن استفاده می شود . این پروتکل به فیس آسنکرون در میان سرور و کاربر کار مینماید . به این معنی که بازه زمانی اخذ درخواست و جواب به آن الزاماً یکسان نیستند . در این پروتکل، کامپیوتر کاربر تنها از سرور درخواست و داده قضیه لحاظ را دریافت می‌کند البته هیچ داده‌ای به سوی سرور نمی‌فرستد . در حالی‌ که هر درخواست ارسالی به سرور از پاسخ درخواست‌های قبلی بی‌‌خبر است .

سیستم‌ها با استفاده از پروتکل انتقال فرامتن قادرند که بدون درنظر به چنگ آوردن مدل دیتا آن را انتقال دهند .

طراحی سایت در مشهد

HTTP

HTTP علاوه‌بر انتقال فرامتن کاربردهای دیگری هم دارد؛ برای مثال در سرورهای اسم دامنه و سیستم‌های رئیس شی ها توزیع‌شده (DOMS) به‌ واسطه توسعه و گسترش متدهای درخواست، کدهای نادرست و هدرها به‌کار می‌رود .

هرگاه در تالیف URL یک تارنما از HTTP استعمال می‌شود، مرورگر وب، URL را به فیس درخواست درآورده و به سرور HTTP می‌فرستد . سرور، درخواست را آنالیز کرده و بعد از آن جواب ذی‌ربط را بازمی‌گرداند که این پاسخ می‌تواند مبداء موضوع نظر و یا کد غلط باشد . آن گاه مرورگر‌ اینترنت جواب را آنالیز کرده و محتویات آن‌را با اعتنا به گونه هدر نشان میدهد .

هدرها مشخص‌کننده محتویات دیتا می‌باشند و انواع مختلفی دارند: متن، آوا، تصویر، اپلیکیشن و غیره .

استاندارد HTTP برای حفظ امنیت جابه‌جایی اطلاعات از هر پروتکلی که انتقال مطمئنی ارائه دهد، به کار گیری مینماید . به‌طور معمول از پروتکلTCP/IP استفاده میگردد . در پروتکل لایه‌ای TCP/IP که برای رابطه دستگاه‌ها در شبکه و مسیریابی به ‌وجود آمده‌است؛ باید آدرسIP یا این که نام‌ صاحب خانه و شماره درگاه را داشته باشیم .

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد , طراحی اپلیکیشن در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: